نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تا به امروز به صورت شفاف میزان پیشرفت فعالیت های هسته‌ای خود را به آژانس اعلام کرده است، تاکید کرد: غربی‌ها به دنبال انحراف افکار عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی هستند.

غرب به دنبال انحراف افکار عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی است / ایران توسعه و پیشرفت صنعت هسته‌ای را جلو خواهد برد

محمدصالح جوکار با اشاره به بیانیه ضدایرانی سه کشور اروپایی در نشست شورای حکام، بیان کرد: اصولا زمانی که غربی ها کم می آورند، سعی می کنند برای انحراف افکار عمومی و اعمال فشار سیاسی به اقداماتی دست بزنند که خارج از پروتکل های مرسوم دنیا است. دست برتر ایران در حمایت از فلسطین و پاسخ به گستاخی ها و جنایت هایی که رژیم صهیونیستی انجام داد بسیار برای غرب ناخوشایند بود. علی رغم اتحادی که انجام دادند تا جلوی عملیات وعده صادق را بگیرند، ایران توانست با عبور از لایحه های مختلف سپر دفاعی این کشورها عبور کرده و انتقام خود را بگیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: حال امروز شاهد هستیم که از ابزارهای برخی از مجامع جهانی علیه ما استفاده می کنند. از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی که این ابزارها را در اختیار غربی ها قرار می دهد تا از آن علیه کشورهایی که حقوق خود را دنبال می کنند، بهره ببرند. در بحث برجام علی رغم کارشکنی هایی که طرف مقابل یعنی هم آمریکایی ها و هم اروپایی ها داشتند و به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند، ایران پای تعهدات خود ایستاد. حتی طرف مقابل که خود نسخه برجام را پیچیده بود حاضر نبود این تعهدات را اجرایی کند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی بنابر حق قانونی خود اعلام کرد با توجه به کارشکنی که کشورهای غربی داشتند، ما بحث توسعه و پیشرفت صنعت هسته‌ای خود را جلو خواهیم برد و شفاف نیز به دنیا اعلام کردیم. اینکه مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا اعلام کرده است پیشرفت صنعت هسته ای ایران زیرنظر ما نبوده است، یک دروغ است. جمهوری اسلامی ایران تا به امروز به صورت شفاف میزان پیشرفت فعالیت های هسته ای خود را به آژانس اعلام کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد: این یک بهانه است که قصد دارند افکار عمومی را از موضوع فلسطین منحرف کنند و رژیم صهیونیستی به جنایت های خود ادامه دهد. از سوی دیگر ما انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم. در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت دیدیم که مردم چگونه ارادت خود را به این شهدا اعلام کردند. این حضور باشکوه بسیار برای آمریکایی ها دردآورد بود. حال در تلاش هستند تا مشارکت مردم در انتخابات پیش رو را تحت تاثیر قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.